Tillväxt genom ny
kommersiell relevans

Tillväxt kräver mer än bra idéer – det kräver insikter från verkligheten och lösningar som fungerar i den.

Humanize hjälper företag att hitta nya vägar framåt. Ibland handlar det om att skapa något helt nytt. Ibland räcker det att förbättra det som redan finns. Oavsett utgångspunkt börjar vi med att identifiera gapet mellan vad kunder förväntar sig och vad som faktiskt levereras.

Målet? Att skapa lösningar som fungerar här och nu – men också håller över tid. Med hjälp av research, strategi och marknadsexperiment designar vi temporära monopol som driver tillväxt – vare sig det handlar om förbättringar eller innovation.

Redo att lyfta affären?

Hör av er – så hittar vi rätt väg tillsammans.

Tillväxtstrategi - varumärke och erbjudande

Tillväxt genom
kommersiell relevans

Tillväxt kräver mer än bra idéer – det kräver insikter från verkligheten och lösningar som fungerar i den.

Humanize hjälper företag att hitta nya vägar framåt. Ibland handlar det om att skapa något helt nytt. Ibland räcker det att förbättra det som redan finns. Oavsett utgångspunkt börjar vi med att identifiera gapet mellan vad kunder förväntar sig och vad som faktiskt levereras.

Målet? Att skapa lösningar som fungerar här och nu – men också håller över tid. Med hjälp av research, strategi och marknadsexperiment designar vi temporära monopol som driver tillväxt – vare sig det handlar om förbättringar eller innovation.

Redo att lyfta affären?

Tillväxtstrategi - varumärke och erbjudande

Erbjudande
som säljer bättre

Ett bra erbjudande gör mer än att synas – det träffar rätt och säljer.

Förstå kundens behov och målbilder

Grunden till ett starkt erbjudande är att veta vad kunderna vill uppnå – och varför de väljer just er. Därför börjar vi med att identifiera vilka problem de vill lösa och vilka jobb de vill få gjorda.

Maxa relevansen

Genom både kvalitativa och kvantitativa metoder tar vi reda på hur ert erbjudande står sig. Är det spot on? Levererar det för mycket? Eller kanske för lite? Oavsett vad, ser vi till att justera där det behövs.

Skapa erbjudanden som sitter

Att skapa erbjudanden med kommersiell passform handlar både om att ha rätt produkter och tjänster som kunder värdesätter, lönsamhet och det som er organisation är bra på.

Redo att vässa era erbjudanden?

Hör av er – så sätter vi igång!

Humanize utvecklar koncept som bryter igenom kommersiella barriärer, skapar nya intäktsgeneratorer och gör ert erbjudande relevant på den marknad ni vill verka.

Vi använder er affärsmodell för att kalibrera och skapa nya värdeinnovationer.

Vi utgår från kundinsikter och era affärsmål för att skapa unika koncept som positionerar er och driver hållbar tillväxt.

Humanize använder marknadsexperiment som ett verktyg för att identifiera och övervinna kommersiella hinder.

Genom att verklighetstesta olika strategier och koncept på marknaden validerar vi vad som fungerar bäst för att uppnå kommersiell relevans.

Vi tar reda på vad ert erbjudande faktiskt är värt för kunden, hur mycket de är villiga att betala, vad de anser sig betala för och hur de föredrar att göra det.

Genom att förstå dessa faktorer säkerställer Humanize att er prissättning är maximalt värdeskapande för både er och era kunder.

Humanize ser till att ert erbjudande når kunderna genom rätt kanaler vid rätt tidpunkt, där de är mest mottagliga för att fatta köpbeslut.

Vi säkerställer också att ert erbjudande passar eventuell kanalpartnerns profil, vilket maximerar er kommersiella relevans och räckvidd.

Erbjudande
som säljer bättre

Ett bra erbjudande gör mer än att synas – det träffar rätt och säljer.

Förstå kundens behov och målbilder

Grunden till ett starkt erbjudande är att veta vad kunderna vill uppnå – och varför de väljer just er. Därför börjar vi med att identifiera vilka problem de vill lösa och vilka jobb de vill få gjorda.

Maxa relevansen

Genom både kvalitativa och kvantitativa metoder tar vi reda på hur ert erbjudande står sig. Är det spot on? Levererar det för mycket? Eller kanske för lite? Oavsett vad, ser vi till att justera där det behövs.

Skapa erbjudanden som sitter

Att skapa erbjudanden med kommersiell passform handlar både om att ha rätt produkter och tjänster som kunder värdesätter, lönsamhet och det som er organisation är bra på.

Redo att vässa era erbjudanden?

Humanize utvecklar koncept som bryter igenom kommersiella barriärer, skapar nya intäktsgeneratorer och gör ert erbjudande relevant på den marknad ni vill verka.

Vi använder er affärsmodell för att kalibrera och skapa nya värdeinnovationer.

Vi utgår från kundinsikter och era affärsmål för att skapa unika koncept som positionerar er och driver hållbar tillväxt.

Humanize använder marknadsexperiment som ett verktyg för att identifiera och övervinna kommersiella hinder.

Genom att verklighetstesta olika strategier och koncept på marknaden validerar vi vad som fungerar bäst för att uppnå kommersiell relevans.

Vi tar reda på vad ert erbjudande faktiskt är värt för kunden, hur mycket de är villiga att betala, vad de anser sig betala för och hur de föredrar att göra det.

Genom att förstå dessa faktorer säkerställer Humanize att er prissättning är maximalt värdeskapande för både er och era kunder.

Humanize ser till att ert erbjudande når kunderna genom rätt kanaler vid rätt tidpunkt, där de är mest mottagliga för att fatta köpbeslut.

Vi säkerställer också att ert erbjudande passar eventuell kanalpartnerns profil, vilket maximerar er kommersiella relevans och räckvidd.

Varumärke för
morgondagens affärer

Ett starkt varumärke är mer än en logotyp – det är vad människor säger om er när ni inte är där.
Ett starkt varumärke agerar säljmotor och driver volym- eller prispremie.

Skapa en tydlig och distinkt identitet

Vad är ni kända för? Vad vill ni bli ihågkomna för? Genom att sätta rätt grund för varumärkesplattformen och er identitet ser vi till att ni uppfattas på rätt sätt – i varje möte med marknaden.

Stick ut med rätt position

För att vara intressant måste ett varumärke kännas meningsfullt. Vi hjälper er att hitta det som gör er intressanta och minnesvärda så att det blir enkelt för kunder och talanger att välja just er.

Strategi som får er att bli valda

Att bli känd för rätt saker kräver en plan. Tillsammans skapar vi en strategi som gör att ni blir kända för rätt saker – oavsett om det handlar om att attrahera fler kunder eller rätt kompetens.

Redo att bygga ett varumärke som håller?

Hör av er – så börjar vi där ni står. 

Företagsvarumärket fungerar som grunden för alla era relationer, både med kunder och medarbetare. Här samlas också upparbetat varumärkeskapital.

Våra insatser tar reda på vad ni är kända för.

Med dessa insikter hjälper vi er att utveckla en stark och trovärdig identitet som inte bara resonerar med marknaden, utan även skapar förtroende och stödjer långsiktig tillväxt.

Ert arbetsgivarvarumärke är en direkt återspegling av ert företagsvarumärke och det rykte ni har byggt upp.

Genom vår research identifierar vi de kriterier som gör ert företag attraktivt att arbeta för.

Vi hjälper er att tydliggöra de skäl som får talanger att vilja bli en del av ert team och stanna kvar.

Vi designar era varumärkestillgångar utifrån och in vilket avslöjar vad som verkligen resonerar med era kunder och stärker ert företagsvarumärke.

Genom att förstå vad som är viktigt och riktigt skapar vi distinkta visuella och verbala tillgångar som stärker er identitet och gör ett bestående intryck i varje interaktion.

Ett starkt varumärke kräver lika stark kommunikation – och en tydlig plan för hur budskapet ska nå fram.

Budskapsplattformen är grunden – både internt och externt.
Med en tydlig budskapshierarki och kommunikativa one-liners skapar vi budskap som engagerar, bygger förtroende och driver affären framåt.

Oavsett om det handlar om krishantering, PR eller intern förändring, ser vi till att den strategiska kommunikationen gör skillnad när det behövs som mest.

Varumärke för
morgondagens affärer

Ett starkt varumärke är mer än en logotyp – det är vad människor säger om er när ni inte är där.
Ett starkt varumärke agerar säljmotor och driver volym- eller prispremie.

Skapa en tydlig och distinkt identitet

Vad är ni kända för? Vad vill ni bli ihågkomna för? Genom att sätta rätt grund för varumärkesplattformen och er identitet ser vi till att ni uppfattas på rätt sätt – i varje möte med marknaden.

Stick ut med rätt position

För att vara intressant måste ett varumärke kännas meningsfullt. Vi hjälper er att hitta det som gör er intressanta och minnesvärda så att det blir enkelt för kunder och talanger att välja just er.

Strategi som får er att bli valda

Att bli känd för rätt saker kräver en plan. Tillsammans skapar vi en strategi som gör att ni blir kända för rätt saker – oavsett om det handlar om att attrahera fler kunder eller rätt kompetens.

Redo att bygga ett varumärke som håller?

Företagsvarumärket fungerar som grunden för alla era relationer, både med kunder och medarbetare. Här samlas också upparbetat varumärkeskapital.

Våra insatser tar reda på vad ni är kända för.

Med dessa insikter hjälper vi er att utveckla en stark och trovärdig identitet som inte bara resonerar med marknaden, utan även skapar förtroende och stödjer långsiktig tillväxt.

Ert arbetsgivarvarumärke är en direkt återspegling av ert företagsvarumärke och det rykte ni har byggt upp.

Genom vår research identifierar vi de kriterier som gör ert företag attraktivt att arbeta för.

Vi hjälper er att tydliggöra de skäl som får talanger att vilja bli en del av ert team och stanna kvar.

Vi designar era varumärkestillgångar utifrån och in vilket avslöjar vad som verkligen resonerar med era kunder och stärker ert företagsvarumärke.

Genom att förstå vad som är viktigt och riktigt skapar vi distinkta visuella och verbala tillgångar som stärker er identitet och gör ett bestående intryck i varje interaktion.

Ett starkt varumärke kräver lika stark kommunikation – och en tydlig plan för hur budskapet ska nå fram.

Budskapsplattformen är grunden – både internt och externt.
Med en tydlig budskapshierarki och kommunikativa one-liners skapar vi budskap som engagerar, bygger förtroende och driver affären framåt.

Oavsett om det handlar om krishantering, PR eller intern förändring, ser vi till att den strategiska kommunikationen gör skillnad när det behövs som mest.

Research för
reality checks

När förändringstakten ökar blir det viktigare än någonsin att gå från åsikter till insikter – och agera på rätt fakta.

Hitta gapet i marknaden. Och marknaden i gapet

Vad saknas på marknaden? Vad saknas i er affär? Vi tar reda på var möjligheterna finns och hur ni bäst utnyttjar dem för att skapa tillväxt. Oavsett om det handlar om att få fart på befintliga affärer, bygga framtidens erbjudanden eller locka rätt talanger, har Humanize verktygen för att hitta svaren.

Rätt metod för rätt beslut

I våra reality checks använder vi kvalitativa metoder som jobs-to-be-done, djupintervjuer, fokusgrupper och trendspaningar för att förstå variablerna som måste hanteras. Kvantitativa data ger siffror och underlag som bekräftar och förstärker insikterna.

Testa tidigt för att träffa rätt

Teorier är bra, men verkligheten är bättre. Därför kör vi snabba marknadsexperiment för att validera antaganden som affären vilar på. Vi testar timing, betalningsvilja och affärspotential. Målet? Se att människor faktiskt gör – och inte bara säger.

Oavsett vad ditt mål är – att komma in på marknaden, öka marknadsandelen, försvara din position eller skapa banbrytande innovation – ger vi dig djupa insikter om kundernas behov, målbilder, frustrationer och barriärer för att få det att hända.

Vi utför:

  • Explorativa studierför innovation i produkter, tjänster och kundupplevelser.
  • Kundinsiktsstudierkapitalisera på förändringar i kundernas preferenser.
  • Kännedomsundersökningfinns ni som ett val, vad är ni kända för?
  • Jobs-to-be doneförstå kundjobben och segmentera på riktigt kundvärde.
  • Category entry points (Ceps) definiera anledningarna till att kunderna är i marknaden.
  • Mental och fysisk tillgänglighetär ni lätta att komma ihåg, lätta att köpa?
  • Positioneringsstudierhur konkurrerar ni bäst i er bransch?
  • Omvärldsanalysvilka faktorer och scenarion bör hanteras?
  • Marknads- och konkurrentanalysförstå era möjligheter, hot och potential relativt andra.
  • Marknadsexperimentdet som måste vara sant måste bära och testas i verkligheten!
  • Koncepttesterprodukter, tjänster, varumärken, förpackningar och kommunikativa budskap.
  • Trendanalysförstå gryende möjligheter och hot innan konkurrenterna.
  • Prisstudieridentifiera de optimala prispunkterna för lönsamhet vs volym.
Illustration av en rulle Kodak-film i vintage-stil

Undvik ett kodak moment — gör en reality check

Research för
reality checks

När förändringstakten ökar blir det viktigare än någonsin att gå från åsikter till insikter – och agera på rätt fakta.

Hitta gapet i marknaden. Och marknaden i gapet

Vad saknas på marknaden? Vad saknas i er affär? Vi tar reda på var möjligheterna finns och hur ni bäst utnyttjar dem för att skapa tillväxt. Oavsett om det handlar om att få fart på befintliga affärer, bygga framtidens erbjudanden eller locka rätt talanger, har Humanize verktygen för att hitta svaren.

Rätt metod för rätt beslut

I våra reality checks använder vi kvalitativa metoder som jobs-to-be-done, djupintervjuer, fokusgrupper och trendspaningar för att förstå variablerna som måste hanteras. Kvantitativa data ger siffror och underlag som bekräftar och förstärker insikterna.

Testa tidigt för att träffa rätt

Teorier är bra, men verkligheten är bättre. Därför kör vi snabba marknadsexperiment för att validera antaganden som affären vilar på. Vi testar timing, betalningsvilja och affärspotential. Målet? Se att människor faktiskt gör – och inte bara säger.

Oavsett vad ditt mål är – att komma in på marknaden, öka marknadsandelen, försvara din position eller skapa banbrytande innovation – ger vi dig djupa insikter om kundernas behov, målbilder, frustrationer och barriärer för att få det att hända.

Vi utför:

  • Explorativa studierför innovation i produkter, tjänster och kundupplevelser.
  • Kundinsiktsstudierkapitalisera på förändringar i kundernas preferenser.
  • Kännedomsundersökningfinns ni som ett val, vad är ni kända för?
  • Jobs-to-be doneförstå kundjobben och segmentera på riktigt kundvärde.
  • Category entry points (Ceps) definiera anledningarna till att kunderna är i marknaden.
  • Mental och fysisk tillgänglighetär ni lätta att komma ihåg, lätta att köpa?
  • Positioneringsstudierhur konkurrerar ni bäst i er bransch?
  • Omvärldsanalysvilka faktorer och scenarion bör hanteras?
  • Marknads- och konkurrentanalysförstå era möjligheter, hot och potential relativt andra.
  • Marknadsexperimentdet som måste vara sant måste bära och testas i verkligheten!
  • Koncepttesterprodukter, tjänster, varumärken, förpackningar och kommunikativa budskap.
  • Trendanalysförstå gryende möjligheter och hot innan konkurrenterna.
  • Prisstudieridentifiera de optimala prispunkterna för lönsamhet vs volym.
Illustration av en rulle Kodak-film i vintage-stil

Specialister på
kommersiell relevans

Vi har hjälpt ett – nordiskt destinationsbolag designa en portfölj av nya erbjudanden och budskap som utgår ifrån svenskarnas behov och begär – regionalt köpcenter förstå kriterierna för att öka deras kommersiella relevans i prioriterade kundsegmentgymnasieskola att öka det 3-åriga elevintaget med 76 elever värt 38 760 000 kr i TB1 – fastighetsförvaltare öka sin attraktionspetskompetens med 150% via strategisk kommunikation, en startup skapa nästa generations seniorboende – en mindre kommun identifiera 25 barnfamiljer som vill flytta ditglobalt teknikföretag utveckla sin affärskreativitet och marknadsstrategieuropeisk däcktillverkare förstå vad som krävs för att skapa traction i Sverigeglobalt elverktygsföretag identifiera white spaces för innovation i olika hantverkssegment – europeisk scaleup utveckla sin innovativa produktportfölj och kommunikation för Sverige – internationellt konsultföretag förstå sina största kunders strategiska prioriteringar de närmaste 3 åren – en elektronikkedja etablera tjänsteförsäljning – en möbelkedja skapa en ny integrerad E-handel – och en internationell spelkonsol lansera block busters

Och allt däremellan.

Specialister på
kommersiell relevans

Vi har hjälpt ett – nordiskt destinationsbolag designa en portfölj av nya erbjudanden och budskap som utgår ifrån svenskarnas behov och begär – gymnasieskola att öka det 3-åriga elevintaget med 76 elever värt 38 760 000 kr i TB1 – fastighetsförvaltare öka sin attraktionspetskompetens med 150% via strategisk kommunikation, en startup skapa nästa generations seniorboende – en mindre kommun identifiera 25 barnfamiljer som vill flytta diteuropeisk däcktillverkare förstå vad som krävs för att skapa traction i Sverigeglobalt elverktygsföretag identifiera white spaces för innovation i olika hantverkssegment – europeisk scaleup utveckla sin innovativa produktportfölj och kommunikation för Sverige – en elektronikkedja etablera tjänsteförsäljning – en möbelkedja skapa en ny integrerad E-handel – och en internationell spelkonsol lansera block busters

Och allt däremellan.