Tillväxt.
Ekonomisk & mänsklig
Vi hjälper organisationer, varumärken och erbjudanden bli mer relevanta för människor.
Humanize utvecklar erbjudanden och varumärken som anknyter till vad människor på insidan och utsidan tycker är intressant, meningsfullt och värdefullt.
Det gör vi genom att kombinera vår erfarenhet med effektiva utvecklingsmetoder från startupvärlden och design thinking.
Våra processer handlar om att accelerera lärandet, ta tillvara på en organisations och dess kunders kollektiva intelligens. Tillsammans utforskar vi vad som fungerar i verkligheten, och inte gör det.

Tillväxt.
Ekonomisk & mänsklig
Vi hjälper organisationer, varumärken och erbjudanden bli mer relevanta för människor.
Humanize utvecklar erbjudanden och varumärken som anknyter till vad människor på insidan och utsidan tycker är intressant, meningsfullt och värdefullt.
Det gör vi genom att kombinera vår erfarenhet med effektiva utvecklingsmetoder från startupvärlden och design thinking.
Våra processer handlar om att accelerera lärandet, ta tillvara på en organisations och dess kunders kollektiva intelligens. Tillsammans utforskar vi vad som fungerar i verkligheten, och inte gör det.

Vi älskar nya utmaningar

Vi är kommersiella problemlösare – Vi arbetar nära våra klienter – och deras kunder. Vi lär av varandra på vägen och har det roligt tillsammans under tiden.
Vi startade Humanize utifrån övertygelsen att en organisation, ett varumärke eller en tjänst först måste vara intressanta, meningsfulla och värdefulla för dem de berör.
Sedan kan man hävda det, och inte tvärtom.
Vi älskar nya utmaningar

Vi är kommersiella problemlösare – Vi arbetar nära våra klienter – och deras kunder. Vi lär av varandra på vägen och har det roligt tillsammans under tiden.
Vi startade Humanize utifrån övertygelsen att en organisation, ett varumärke eller en tjänst först måste vara intressanta, meningsfulla och värdefulla för dem de berör.
Sedan kan man hävda det, och inte tvärtom.
Bio
Peter Söderlund
Strategikonsult
Peter har i över 20 år hjälpt svenska och internationella varumärken, produkter och organisationer identifiera, skapa och leverera ny kommersiell relevans i kategorier, marknader och människors liv.
Han skapar också program för att hjälpa dem leverera på sitt varumärkeslöfte. Han har en bakgrund som strategi-, varumärkes- och managementkonsult och har också haft positioner som tf marknadschef, tjänstedesigner och omvärldsanalytiker.
Niklas Lindén
Strategikonsult
Niklas har mer än 20 års erfarenhet av att ha arbetat strategiskt och taktiskt med affärsutveckling och marknadsföring i olika branscher och produktkategorier, både inom konsument- och företagsmarknader.
Han har en bakgrund som affärsutvecklare, projektledare och produktchef, allt med en lång erfarenhet från att hjälpa affärer och organisationer med digital transformation och marknadsföring.
Johan Jyrwall
Projektledare research
Johan är en erfaren researcher, analytiker och marknadskonsult med över 15 års erfarenhet från undersökningsbranschen i olika positioner.
Johan är också ansvarig för Humanizes systerföretag AskSweden, som är ett undersökningsföretag specialiserat på att förstå den svenska kulturen, människorna och marknaden.
Där hjälper han organisationer och varumärken identifiera hur man bäst når ny tillväxt på den svenska marknaden genom att förstå den på djupet och leverera kund- och marknadsinsikter värda att agera på.
Bio
Peter Söderlund
Strategikonsult
Peter har i över 20 år hjälpt svenska och internationella varumärken, produkter och organisationer identifiera, skapa och leverera ny kommersiell relevans i kategorier, marknader och människors liv.
Han skapar också program för att hjälpa dem leverera på sitt varumärkeslöfte. Han har en bakgrund som strategi-, varumärkes- och managementkonsult och har också haft positioner som tf marknadschef, tjänstedesigner och omvärldsanalytiker.
Niklas Lindén
Strategikonsult
Niklas har mer än 20 års erfarenhet av att ha arbetat strategiskt och taktiskt med affärsutveckling och marknadsföring i olika branscher och produktkategorier, både inom konsument- och företagsmarknader.
Han har en bakgrund som affärsutvecklare, projektledare och produktchef, allt med en lång erfarenhet från att hjälpa affärer och organisationer med digital transformation och marknadsföring.
Johan Jyrwall
Projektledare research
Johan är en erfaren researcher, analytiker och marknadskonsult med över 15 års erfarenhet från undersökningsbranschen i olika positioner.
Johan är också ansvarig för Humanizes systerföretag AskSweden, som är ett undersökningsföretag specialiserat på att förstå den svenska kulturen, människorna och marknaden.
Där hjälper han organisationer och varumärken identifiera hur man bäst når ny tillväxt på den svenska marknaden genom att förstå den på djupet och leverera kund- och marknadsinsikter värda att agera på.
Insikter
av världsklass

Vårt systerföretag är AskSweden, ett research-företag som ger oss muskler att bedriva insiktsprojekt över hela Sverige och Norden.
AskSweden hjälper internationella organisationer att identifiera gap i marknaden och tillväxtmöjligheter i Sverige, medan vi på Humanize översätter dessa insikter till kommersiell relevans.
Tillsammans genomför vi en rad olika uppdrag. Från rekryteringar till designresearch, marknadskartläggningar, positioneringsstudier, djupintervjuer, koncepttester, fokusgrupper, och marknadsanalyser.
Genom åren har vi identifierat svaren på marknadsdrivande faktorer inom mängder av olika industrier och produktkategorier.

Insikter
av världsklass

Vårt systerföretag är AskSweden, ett research-företag som ger oss muskler att bedriva insiktsprojekt över hela Sverige och Norden.
AskSweden hjälper internationella organisationer att identifiera gap i marknaden och tillväxtmöjligheter i Sverige, medan vi på Humanize översätter dessa insikter till kommersiell relevans.
Tillsammans genomför vi en rad olika uppdrag. Från rekryteringar till designresearch, marknadskartläggningar, positioneringsstudier, djupintervjuer, koncepttester, fokusgrupper, och marknadsanalyser.
Genom åren har vi identifierat svaren på marknadsdrivande faktorer inom mängder av olika industrier och produktkategorier.

Vårt DNA

Vi är facilatorer & utbildare
Vi är specialiserade på att designa, facilitera och genomföra utvecklingsprocesser. Vi håller oss uppdaterade och testar hela tiden nya metoder för att nå nya möjliga resultat.
Skillnaden på en grupp som vi precis har mött och en som vi har arbetat med en tid är stor. Det blir högre i tak, man tar ut svängarna och gruppen är mer fokuserad tack vare att man har förmågan att se till helheten snarare än delheten man kom ifrån.
Är det korta uppdrag tillför vi strukturer, metoder och processer för att nå önskat mål. Detta ger en överföring till våra klienters egna förmåga.
Har vi lite längre tid på oss brukar vi även träna upp gruppens förmåga till att skapa synergier, samarbeta mer på djupet och skapa ett relationskapital i gruppen som de har med sig i sitt fortsatta arbete.
Eller tills vi möts nästa gång.
Vi använder era kunder som konsulter
För att skapa lösningar som är intressanta, meningsfulla och värdefulla behöver vi involvera era medarbetare, kunder och andra berörda intressegrupper i olika utvecklingssteg.
Vi stannar i problemet
Vi nöjer oss inte med att ta allting rakt upp och ned. Vi söker, går på djupet och avkodar tills vi förstår ett problem, dess beståndsdelar och möjligheter.
På så sätt löser vi rätt problem.
Vi är oberoende
Vi är helt neutrala, oberoende och har stor integritet i vår rådgivning oavsett var den tar oss. För att hävda vårt oberoende har vi inte byggt upp en egen produktionsapparat som måste beläggas.
Vi är agila
Vi kommer aldrig ha all den expertis inhouse som behövs för att tackla varje givet problem som kommer i vår väg. Vi har gjort ett val att designa vårt upplägg och arbetssätt kring den realiteten.
Vi är ett nätverksföretag i själ och hjärta, passande för 2020-talets utmaningar.

Vårt DNA

Vi är facilatorer & utbildare
Vi är specialiserade på att designa, facilitera och genomföra utvecklingsprocesser. Vi håller oss uppdaterade och testar hela tiden nya metoder för att nå nya möjliga resultat.
Skillnaden på en grupp som vi precis har mött och en som vi har arbetat med en tid är stor. Det blir högre i tak, man tar ut svängarna och gruppen är mer fokuserad tack vare att man har förmågan att se till helheten snarare än delheten man kom ifrån.
Är det korta uppdrag tillför vi strukturer, metoder och processer för att nå önskat mål. Detta ger en överföring till våra klienters egna förmåga.
Har vi lite längre tid på oss brukar vi även träna upp gruppens förmåga till att skapa synergier, samarbeta mer på djupet och skapa ett relationskapital i gruppen som de har med sig i sitt fortsatta arbete.
Eller tills vi möts nästa gång.
Vi använder era kunder som konsulter
För att skapa lösningar som är intressanta, meningsfulla och värdefulla behöver vi involvera era medarbetare, kunder och andra berörda intressegrupper i olika utvecklingssteg.
Vi stannar i problemet
Vi nöjer oss inte med att ta allting rakt upp och ned. Vi söker, går på djupet och avkodar tills vi förstår ett problem, dess beståndsdelar och möjligheter.
På så sätt löser vi rätt problem.
Vi är oberoende
Vi är helt neutrala, oberoende och har stor integritet i vår rådgivning oavsett var den tar oss. För att hävda vårt oberoende har vi inte byggt upp en egen produktionsapparat som måste beläggas.
Vi är agila
Vi kommer aldrig ha all den expertis inhouse som behövs för att tackla varje givet problem som kommer i vår väg. Vi har gjort ett val att designa vårt upplägg och arbetssätt kring den realiteten.
Vi är ett nätverksföretag i själ och hjärta, passande för 2020-talets utmaningar.
