Vill du…
Veta vad era kunder
tycker utmärker ett bra
samarbete?
Öka morgondagens
försäljning genom att
förstå era kunders
behov?
Undvika kostsamma
felsatsningar genom att
satsa på rätt saker?
Med vår kundanalys får du de insikter du behöver för att förbättra ert rykte, öka försäljningen och säkerställa att erbjudandet träffar rätt – varje gång.
Vår Kundanalys
har hjälpt…
Ett kommunägt bolag
identifiera hur de ska agera för
att göra sina nyckelkunder
nöjdare.
Ett tillverkningsföretag
förstå sina kunders strategiska
prioriteringar för att växa och
hur de bäst kan stödja dem.
En fastighetsförvaltare
inse vad en mönsterleverantör
och samarbetspartner måste
leva upp till.
Dessa exempel visar hur vår kundanalys hjälpt våra uppdragsgivare lyfta blicken för att skapa konkreta och lönsamma förändringar.
Vad kan vi göra för ditt företag?
Vår Kundanalys
har hjälpt…
Ett tillverkningsföretag
förstå sina kunders strategiska
prioriteringar för att växa och
hur de bäst kan stödja dem.
Ett kommunägt bolag
identifiera hur de ska agera för
att göra sina nyckelkunder
nöjdare.
En fastighetsförvaltare
inse vad en mönsterleverantör
och samarbetspartner måste
leva upp till.
Dessa exempel visar hur vår kundanalys hjälpt våra uppdragsgivare lyfta blicken för att skapa konkreta och lönsamma
förändringar.
Vad kan vi göra för ditt företag?
Därför gör du en Kundanalys
Gemensamt utgångsläge
Ni får kundens röst och kan utifrån ett gemensamt utgångsläge prioritera och fatta nödvändiga beslut.
Effektivare marknadsföring
Maximera effekten av varje investerad krona i er marknadsföring.
Träffsäker säljstrategi
Anpassa ert erbjudande efter vad som verkligen spelar roll för era kunder.
Undvik kostsamma misstag
Genom att förstå vad som är viktigast för era kunder kan ni undvika felaktiga satsningar.

Lev upp till förväntningarna!

Därför gör du en Kundanalys
Gemensamt utgångsläge
Ni får kundens röst och kan utifrån ett gemensamt utgångsläge prioritera och fatta nödvändiga beslut.
Effektivare marknadsföring
Maximera effekten av varje investerad krona i er marknadsföring.
Träffsäkrare säljstrategi
Anpassa ert erbjudande efter vad som verkligen spelar roll för era kunder.
Undvik kostsamma misstag
Genom att förstå vad som är viktigast för era kunder kan ni undvika felsatsningar.
Bli en attraktivare arbetsgivare!
Vår Kundanalys tar
reda på om det ni
erbjuder överlevererar
eller underlevererar

Insikter att agera på!
Genom att prata direkt med era kunder tar vi reda på vad som är viktigt och verkligen betyder något för dem. Analysen utgår från 6 dimensioner. Den får fram vad era kunder uppskattar eller helst undviker.
KÄNNEDOM
Hur era kunder uppfattar er.
Vad är ni kända för?
Vad består ert rykte av?
KUNDENS AMBITION
Kundernas syn på sina
framtida satsningar och
behov. Hur väl kan ni möta
dessa?
KUNDUPPLEVELSE
Kundens upplevelse av er
genom hela kundresan
och affären.
KONKURRENS
Hur kunderna ser på
konkurrenterna, deras
erbjudande och er position i
den marknaden.
ERBJUDANDE
Hur väl ert erbjudande
matchar kundens behov
och förväntningar.
PRIORITERINGAR
Vad som är viktigast för
kunden i deras samarbete
och val av leverantör.

Vår Kundanalys tar reda på om det ni erbjuder överlevererar eller underlevererar
Insikter att agera på!
Genom att prata direkt med era kunder tar vi reda på vad som är viktigt och verkligen betyder något för dem.
Analysen utgår från 6 dimensioner. Den får fram vad era kunder uppskattar eller helst undviker.
KÄNNEDOM
Hur era kunder uppfattar er.
Vad är ni kända för?
Vad består ert rykte av?
KUNDENS AMBITION
Kundernas syn på sina framtida satsningar och behov.
Hur väl kan ni möta dessa?
KUNDUPPLEVELSE
Kundens upplevelse av er genom hela kundresan och affären.
KONKURRENS
Hur kunderna ser på konkurrenterna, deras erbjudande och er position i den marknaden.
ERBJUDANDE
Hur väl ert erbjudande matchar kundens behov och förväntningar.
PRIORITERINGAR
Vad som är viktigast för kunden i deras samarbete och val av leverantör.
Kundanalysens
ingående delar

UPPSTARTSMÖTE
Vi tankar av er vad ni behöver veta utifrån analysens 6 dimensioner.

DJUPINTERVJUER
Vi låter era nyckelkunder lägga ut texten kring vad som är viktigt för dem.
Hur ser deras prioriteringar framöver ut och hur väl ni passar in i deras framtid?

ANALYS
Vi sammanställer, analyserar och drar slutsatser.

WORKSHOP
Vi presenterar vår rapport om ert nuläge och pekar på saker värda att agera på.
Under ledning av oss definierar ni vad som är viktigt och riktigt att fokusera på.
Lev upp till förväntningarna!
Kundanalysens
ingående delar

UPPSTARTSMÖTE
Vi tankar av er vad ni behöver veta utifrån analysens 6 dimensioner.

DJUPINTERVJUER
Vi låter era nyckelkunder lägga ut texten kring vad som är viktigt för dem.
Hur ser deras prioriteringar framöver ut och hur väl ni passar in i deras framtid?

ANALYS
Vi sammanställer, analyserar och drar slutsatser.

WORKSHOP
Vi presenterar vår kundanalys om ert nuläge och pekar på saker värda att agera på.
Under ledning av oss definierar ni vad som är viktigt och riktigt att fokusera på.