Vill du…
kämpa mindre med att
attrahera, behålla och
engagera kompetens?
skapa ett starkt
arbetsgivarvarumärke?
undvika kostsamma
felrekryteringar?
Vår Talanganalys
har hjälpt en…
Kommunägd koncern
översätta nyanställdas
förväntningar till en effektivare
onbardingprocess.
Digital marknadsföringsbyrå
förstå vilket erbjudande som
krävs för att designa en önskad medarbetarupplevelse
Bostadsförvaltare öka sin attraktion på spetskompetens med 150%
Vår Talanganalys
har hjälpt en…
Kommunägd koncern
översätta nyanställdas
förväntningar till en effektivare
onbardingprocess.
Digital marknadsföringsbyrå förstå vilket erbjudande som krävs för att designa en önskad medarbetarupplevelse.
Bostadsförvaltare öka sin attraktion på spetskompetens
med 150%
Därför gör du en Talanganalys
Träffsäker rekrytering
Anpassa ert erbjudande efter vad som verkligen spelar roll för talangerna ni vill attrahera.
Undvik felrekrytering
Förstå medarbetarnas behov och förväntningar för att undvika kostsamma felrekryteringar.
Effektivare annonsering
Maximera rekryteringsinsatser och få ut mer av varje investerad krona i marknadsföring.
Maximera humankapitalet
Förbättra kopplingen mellan företagets mål, varumärke och medarbetarupplevelse för högre verkningsgrad.

Bli en attraktivare arbetsgivare!

Därför gör du en Talanganalys
Träffsäker rekrytering
Anpassa ert erbjudande efter vad som verkligen spelar roll för talangerna ni vill attrahera.
Undvik felrekrytering
Förstå medarbetarnas behov och förväntningar för att undvika kostsamma felrekryteringar.
Effektivare annonsering
Maximera rekryteringsinsatser och få ut mer av varje investerad krona i marknadsföring.
Maximera humankapitalet
Förbättra kopplingen mellan företagets mål, varumärke och medarbetarupplevelse för högre verkningsgrad.
Bli en attraktivare arbetsgivare!
Vår Talanganalys
tar reda på vad som
krävs för att nödvändig
kompetens ska välja er

Agera på rätt saker!
Genom att prata med era senast anställda tar vi reda på
vad som är viktigt. Analysen utgår från 6 dimensioner. Då
kommer skälen fram till varför de valde er och hur det blev.
TRIGGERS
Vilka var anledningarna till
att de hamnade i
arbetsmarknaden?
SÖKPROCESS
Vad består ert rykte av?
Vilka fler arbetsgivare valde
de mellan, och varför då?
ERBJUDANDE
Vad gör en arbetsgivare
attraktiv i deras ögon?
Vilka mjuka delar krävs?
BESLUTSPROCESS
Vad gjorde att de valde er?
FÖRVÄNTNINGAR
Vilken förändring ville de
uppnå?
Vad var deras målbilder?
MEDARBETARUPPLEVELSE
Blev det som de hoppades?
Levde ni upp till deras
förväntningar?

Vår Talanganalys tar reda på vad som krävs för att nödvändig kompetens ska välja er…
Agera på rätt saker!
Genom att prata med era senast anställda tar vi reda på vad som är viktigt.
Analysen utgår från 6 dimensioner. Då kommer skälen fram till varför de valde er och hur det blev.
TRIGGERS
Vilka var anledningarna till att de hamnade i arbetsmarknaden?
SÖKPROCESS
Vad består ert rykte av?
Vilka fler arbetsgivare valde de mellan, och varför då?
ERBJUDANDE
Vad gör en arbetsgivare attraktiv i deras ögon? Vilka mjuka delar krävs?
BESLUTSPROCESS
Vad gjorde att de valde er?
FÖRVÄNTNINGAR
Vilken förändring ville de uppnå? Vad var deras målbilder?
MEDARBETARUPPLEVELSE
Blev det som de hoppades? Levde ni upp till deras förväntningar?
Talanganalysens
ingående delar

UNDERSÖKNING
Era senast anställda svarar på enkätfrågor utifrån analysens 6 dimensioner.

FÖRDJUPADE SAMTAL
Med ett urval bland dem som gjorde enkäten.
Vi utforskar och förtydligar vad de tycker är viktigt och riktigt.

WORKSHOP
Vi presenterar vår rapport.
Därefter leder vi en diskussion kring vad som är värt för er att agera på.
Bli en attraktivare arbetsgivare!
Talanganalysens
ingående delar

UNDERSÖKNING
Era senast anställda svarar på enkätfrågor utifrån analysens 6 dimensioner.

FÖRDJUPADE SAMTAL
Med ett urval bland dem som gjorde enkäten. Vi utforskar och förtydligar vad de tycker är viktigt och riktigt.

WORKSHOP
Vi presenterar vår talanganalys. Därefter leder vi en diskussion kring vad som är värt för er att agera på.